Pozvánka - 2011


Karel Vepřek / kytara, harmonika, zpěv
Multiinstrumentalista Karel Vepřek mimo svůj program zavzpomínal také na skupinu Pozdravpámbu Sváti Karáska, a tak jsme měli možnost slyšet i něco z repertoáru této již legendární kapely. 1. Karel Vepřek


Radomil Uhlíř / moderátor
Moderátoři Radomil Uhlíř a Čuňas velice příjemně vyplňovali pauzy mezi účinkujícími. 3. Radomil Uhlíř


Lábus, Venca ...
Opět nesměly chybět pojízdné stánky s alternativní a undergroundovou kulturou Guerilla records a Dřevěná cikáda. 5. stánky


Vlastimil Třešňák - kytary, zpěv, harmonika
Písničkář, výtvarník a spisovatel Vlastimil Třešňák nám naservíroval se svým bigbítovým bandem vlastní skvělé texty a poctivý blues rock. 6. Vlastimil Třešňák



V podání Františka Čuňase Stárka a Ivana Magora Jirouse nesměla samozřejmě chybět jejich oblíbené skladba od Heveru and vazelína "Až přijdu domů, všechno rozbiju". 8. František Čuňas Stárek a Ivan Magor Jirous



Na oslavu dorazili přátelé a lidičky stejného ražení od Aše až po Hodonín. 10.


Libor Krejcar & Tamers of Flowers - Mariana Krejcarová / hlasový projev, perkuse, housle & Libor Krejcar / hlasový projev, saxofon
Po delší přestavbě a instalaci velkoplošné projekce nastoupil Libor Krejcar & Tamers of Flowers se svým vynikajícím projektem a spoustou hudebních a obrazových efektů. 12. Libor Krejcar & Tamers of Flowers


Nedělní lidé - Jan Škarka / trombon, hlas, perkuse
V hudbě Nedělních lidí byl slyšet ostřejší alternativní rock, nepřeslechnutelný český underground s trochou psychedelie a k tomu vynikající poetické texty v podání zpěváka Jana K. Faltuse. 13. Nedělní lidé - Jan Škárka

HOKR - Vladimír Liška / zpěv, perkuse
Hokr vznikl koncem 70. let, poté zanikl a opět se dočkala vzkříšení. V jejich hudbě bylo cítit evidentně kořeny v progresivní hudební scéně 70. let. Značkou kapely byly hutné klávesy nad výraznou rytmikou (basa vskutku tvrdila muziku, ale uměla i zaujmout melodikou) a jako sólový nástroj saxofon, který nejen pohladil, ale také pěkně podráždil.
K tomu všemu uhrančivý hluboký zpěv, či chcete-li přednes, Vladimíra Lišky, který je i autorem textů. 2. HOKR

Farář Ladislav Heryán / kytara, zpěv
Ladislav Heryán na akustickou kytaru zahrál dvě písně "Grace - Milost" a "One - Jedno" od skupiny U2 a to vše za doprovodu Františka Hanzlíčka na Congo. Poté vše ukončili velice malou bohoslužbou. 4. Ladislav Heryán

Kačaba a malířka Babeth, která zde jako tradičně vystavovala své obrazy
7. Kačaba a malířka Babeth

PPU - Jiří Kabeš / viola, zpěv & Vratislav Brabenec / altsaxofon, klarinet, zpěv
Před vystoupením The Plastic People of the Universe se chopil mikrofonu ten nejpovolanější a to Ivan Magor Jirous, který po boku Čuňase představil celý soubor. 9. Plastici

PPU - Pepa Joe Karafiát / kytara, zpěv
Joe měl trochu obavy ze svého nově zakoupeného kytarového komba, které ho údajně trochu technicky zlobilo. 11. Karafiát

Holomraz - Čáp / housle
Poberounský soubor Holomráz ve složení basa, bicí, kytara, housle a didgeridoo v ranních hodinách celý tento již dvacátý ročník uzavřel. 14. Holomraz





Fotogalerie:

  1. http://hujerek9.rajce.idnes.cz/Underground_party_Tepla_2011/
  2. http://hujerek9.rajce.idnes.cz/Birthday_Party_Teplka_2011_vol.2/
  3. http://vlstipsky.rajce.idnes.cz/Tepla_u_Marianskych_Lazni_2011/
  4. http://krysarznejdku.rajce.idnes.cz/THE_UNDERGROUND_BIRTHDAY_PARTY,_16.4.2011,_Tepla,_Czech_Republic_-_On_the_stage/
  5. http://krysarznejdku.rajce.idnes.cz/THE_UNDERGROUND_BIRTHDAY_PARTY,_16.4.2011,_Tepla,_Czech_Republic_aneb_Lidicky,_pes_a_umeni


Videa:

  1. Teplá 2011 - On the stage in black and white
  2. Teplá 2011 - On the stage
  3. Teplá 2011 - Lidičky, pes a umění
  4. Teplá 2011 atmosféra celého večera
  5. Karel Vepřek - Teplá 2011
  6. Hokr - Teplá 2011
  7. Ladislav Heryán a František Hanzlíček - Teplá 2011
  8. Vlastimil Třešňák Band - Teplá 2011
  9. The Plastic People of the Universe - Teplá 2011
  10. Libor Krejcar & Tamers of Flowers - Teplá 2011


Napsalo se:

  1. THE UNDERGROUND BIRTHDAY PÁRTY 2011 - ohlédnutí ... (PDF)
    část 1, část 2



(Z důvodu zdravotních problémů se vystoupení Jiřího Fialy a Mrtvých konipásků neuskutečnilo).
16:00 JIŘÍ SVINĚ FIALA A MRTVÍ KONIPÁSCI
(Underground - Praha, Koloveč, ...?)

Šílený výtvarník a básník J. S. Fiala, který působil jako zpěvák v kapelách Patologický orchestr města Mariánské Lázně, Litinovej Pepa and Průmyslovej plyn a The Quas i Modo Bells. Jeho velice temnou poezii bude doprovázet sdružení s osobností, které nemusejí zkoušet, a proto se scházejí jenom na jevišti.

http://vokno.cunas.cz/fotoalbum/album1/page_01.htm

VIDEOKLIP


16:15 KAREL VEPŘEK
(Svérázný písničkář - Praha)

Kytarista, harmonikář a zpěvák Karel Vepřek poprvé veřejně vystoupil v roce 1978 v Kutné Hoře na koncertě Vladimíra Merty. Od té doby působil například v duu se saxofonistou Jaroslavem Šebestou, v kapele Chudák paní Popelíková, ve dvojici s Jiřím Kolářem. V roce 1996 nahrál v Českém rozhlase za vydatné pomoci Vratislava Kydlíčka na bicí a Radomila Uhlíře v režii 30 minutové pásmo písniček na texty Pavla Kolmačky.
V roce 1997 pak založil se S. Karáskem kapelu Pozdravpámbu a od roku 2001 hraje v kapele Lyrika Putyka (Karel Vepřek-heligonka, kytara, zpěv, Vratislav Kydlíček-bicí, Marek Jech-trubka, Jarda Šebesta-sax, flétna, Michal Arnot-basa). V témže roce vyšlo i první Vepřekovo oficiální album Nebe dokořán. Album pokrývá celé jeho tvůrčí období, t.j. 1984-2001. Zde uslyšíme emotivní a velmi procítěný zpěv, křehké melodie a kytarový doprovod, který místy připomene Karla Kryla nebo Vladimíra Veita. Karel Vepřek zhudebnil na desce vlastní texty, ale i básně svých oblíbených autorů B. Reynka, K. Hlaváčka a P. Kolmačky, K. Biebla nebo J. Wolkera.
Vepřek vystupuje také sólově, nebo v triu s Kateřinou Linhartovou (flétna, akordeon) a kytaristou René Pařezem (Šarközi, Činna, V.R.M., Divadlo Vizita).
Karel Vepřek dnes patří mezi písničkářské originály rozeznatelné po prvních taktech.

http://karelveprek.ic.cz/

VIDEOKLIP


17:45 Hokr
(Alternative-rock / Praha)

Pražská undergroundová poněkud nedoceněná kapela působící v letech 1979 - 1999.
Gró kapely tvořili Pavel Čermák, Petr Čermák, Petr Hrkal, Vítek Novák/ Rosnecký, Vladimír Liška. Všichni jsou zarytí a dobří muzikanti, samozřejmě s hraním nepřestali a rozprchli se po různých hudebních formacích (This is this, Alarm, Abigail, Poco Loco, Folimanka Blues, Letouni soumraku, Tichá Šárka ...aj.) Někteří z nich se dali na dráhu muzikálů a klasické hudby. Hudebně se Hokr plaví v poněkud temných vodách. Přesněji řečeno v syrových peřejích vedoucích od pramenů starého českého (nikoliv však přímo plastikovského) undergroundu a ovlivněných částečně třeba i prog a art rockem 70. a 80. let. Instrumentálně výtečně vybavení v důsledku toho znějí hodně svébytně, což jen stvrzují podivuhodné texty Vladimíra Lišky plné neuchopitelných, mnohdy až bizarních metafor a asociací.

http://www.hokr.euweb.cz/

VIDEOKLIP


18:50 LADISLAV "Ládis" HERYÁN & FRANTIŠEK HANZLÍČEK
(Praha, Kraslice)

Proběhne malá bohoslužba faráře Ladislava Heryána
http://terezicka.sdb.cz/struktura-farnosti/p-ladislav-heryan/

a laického kazatele Františka Hanzlíčka.
http://www.btm.cz/index.php?menu=letacek&cely=ano&jaky=468

Mimo to zahraje Ládis na kytaru dvě písně od známé irské skupiny U2 v rytmickém doprovodu Franty Hanzlíčka na congo.


19:30 VLASTIMIL TŘEŠŇÁK BAND
(Folk - rock / Praha)

Český folkový písničkář, spisovatel, výtvarník a fotograf.
Od roku 1968 působil V. Třešňák ve svobodném povolání jako zpěvák folkových písní. Brzo si vypracoval osobitý písničkářský styl, jeho poezie je sociálně soucitná, nazíraná od společenského dna. Ve svých písních zpracovával dělnickou tematiku, jenže ji zpracovával po svém - jako Bohumil Hrabal ve svých prózách (s nímž ho ostatně pojilo hluboké osobní přátelství) nebo jako Josef Čapek ve svých obrazech.
Již o jeho prvním albu "Zeměměřič" Jiří Černý napsal, že je nezařaditelná, osobitá a že po Krylově Bratříčkovi a Mertových Baladách z Prahy znamená třetí výrazný mezník české folkové písně.
Ve vztahu k oficiálnímu režimu byl V. Třešňák nesmlouvavý a přímočarý. Po roce 1974 mu byla zakázána jakákoliv veřejná činnost (mimo jiné se angažoval v bytovém divadle Vlasty Chramostové a podepsal Chartu 77). Po výsleších u StB a normalizačních represích odešel do emigrace do Švédska (1982), později se přestěhoval do Německa. Po roce 1995 žije převážně v České republice.
Třešňák se vždy pohyboval spíše v okruhu undergroundu. Melodie jeho písní i kytarový doprovod jsou maximálně jednoduché, což posluchačům umožňuje koncentrovat se na text. Jeho zpěvácká interpretace je v českém folku patrně nejexpresivnější, vždy emocionální a tím pro posluchače sugestivní. Od 70. let též pravidelně spolupracuje s různými cikánskými hudebníky, především s muzikantskou rodinou Kormanů. V roce 2005 dokázal na své úspěchy navázat pozoruhodným a oceňovaným albem "Inventura" i posledním "Skopolamin".

http://www.tresnak.cz/

VIDEOKLIP


21:15 THE PLASTIC PEOPLE OF THE UNIVERSE
(Legenda českého undergroundu / Praha)

PPU vznikli v roce 1968 a jejich tvorba, ovlivněná v začátcích zejména americkými Velvet Underground, Capt. Beefheartem či F. Zappou se stala během doby jednou z nejoriginálnějších na nejen české rockové scéně. Skupina se nedala přimět k ústupkům a kompromisům z tehdejším režimem, což je připravilo o profesionální licenci a přivádělo stále více komplikací s úřady.
Systematická perzekuce vyvrcholila v roce 1976 uvězněním několika členů.
Skupina opozičních intelektuálů v čele s V. Havlem zorganizovala kampaň na jejich podporu a propuštění, která vyvrcholila v lednu 1977 Chartou 77. Tak se stala rock´n´rollová skupina podnětem k semknutí demokratické opozice všech směrů, jaké nemělo v tehdejších komunistických zemích obdoby. Hudebníci se sbližují s V.Havlem, natáčejí na jeho chalupě na Hrádečku dvě ze svých poloprofesionálních ilegálních nahrávek, na jednu z nich vůdce disentu a budoucí prezident vybírá texty. Po celou dobu si skupina udržuje jasnou uměleckou vizi a hudebně se vyvíjí k nezaměnitelnému výrazu, který si získává uznání po celém světě, kam se jejich nahrávky často dobrodružnými konspiračními cestami dostávají. Část členů souboru získává na začátku devadesátých let renomé po Evropě a v USA jako Půlnoc - kapela, která měla v základu východiska PPU.
Po sametové revoluci v roce 1989 kapela nevystupovala a členové se věnovali jiným projektům. Výjimkou byl jeden koncert v původní sestavě (Hlavsa, Janíček, Števich, Jernek, Zeman) v roce 1992.V klasické sestavě (Hlavsa, Brabenec, Janíček, Kabeš, Brabec, navíc s kytaristou Garáže Josefem Karafiátem, se kterým už dříve spolupracoval Brabenec na svých sólových projektech) se Plastici sešli až v roce 1997 na přání V.Havla u příležitosti dvacátého výročí Charty 77. Na tento koncert navázalo několik koncertních turné v České republice i v zahraničí. Koncertování však nakonec přerušilo vážné onemocnění frontmana Milana Hlavsy. Na začátku roku 2001 Hlavsa ve věku 49 let nemoci podlehl. Po smrti Hlavsy vystoupili zbývající muzikanti na žádost Hlavsovy vdovy na oslavě Hlavsových nedožitých padesátých narozenin. Po koncertě se kapela rozhodla nahrát album jeho dosud nevydaných skladeb (vyšlo jako Líně s tebou spím/Lazy love) a nakonec padlo rozhodnutí pokračovat v hraní. U baskytary nahradila Hlavsu Eva Turnová, za bicí zasedl bubeník Hudby Praha Ludvík Kandl (v roce 2009 jej nahradil Jaroslav Kvasnička) a v letech 2001-2009 byl členem kapely kontrabasista Ivan Bierhanzl, který s kapelou krátce vystupoval už v 70. letech. O zpěv se členové kapely dělí.
V roce 2004 znovu nahráli spolu s orchestrem Agon Orchestra své album Pašijové hry velikonoční, původně nahrané v roce 1978. V letech 1997-2006 postupně vyšly remasterované staré nahrávky skupiny z dob, kdy nemohla svobodně natačet. V roce 2009 vydala kapela nové studiové album Maska za maskou. Hlavním autorem hudby zde byl Josef Karafiát.V současné době kapela každoročně odehraje několik desítek koncertů v České republice i v zahraničí.

http://www.plasticpeople.eu/

VIDEOKLIP 1

VIDEOKLIP 2


23:30 Libor Krejcar & Tamers of Flowers
(Experimental / Heřmanův Městec)

Libor Krejcar je sochař, výtvarník, autor textů a principál heřmanoměstecko-pražského zvukového tělesa Krotitelé květin. Hudba jako audiovizuální deník, tak by se dala charakterizovat jeho hudební tvorba. Od počátku 90. let se v cyklech vrací k práci s texty, které balí do hávu zvuků uměle vytvořených nebo zachycených v běžném životě na principu jakéhosi "homeless fieldrecordingu". Výsledkem je zvuková koláž na pomezí tradice českého undergroundu, industriálního experimentu a současné elektroniky. Slyšíme zde předtočené pasáže a podivuhodné smyčky, jejichž celkové sesazení činí z Krejcarova projektu zcela ojedinělou záležitost. Melodické linky naprosto chybí, epické napětí vzniká spíše formou puzzle skládanek se zvuky kostelních zvonů a různých hlasů. Hučení temných samplů přerušuje vytáčení telefonního čísla, jež neexistuje, a jako ze snu k nám připlouvá hlas největšího černokněžníka mezi tuzemskými kněžími - Tomáše Halíka. Jen místy jsou ruchové plochy prokládány klasickými hudebními nástroji jako saxofon či foukací harmonika. Nad tím vším se v různých odstínech proplétá Krejcarův hlas a jeho ryze osobní a velice temná poezie.

http://bandzone.cz/tamersofflowers

VIDEOKLIP


1:00 Nedělní lidé
(Experimental-psychedelic / Praha)

První vystoupení Nedělních lidí proběhlo 4. prosince 2004 v Hospůdce Nad Viktorkou na pražském Žižkově. Od té doby odehráli něco kolem sedmdesáti koncertů, samostatných či v rámci festivalů (Krákor, Rozmarný léto, Malá Alternativa 2006). Udělali si několik výletů k sousedům i dál (Lipsko, Wurzen, Budapešť, Debrecen), převážně se však pohybují mezi Prahou a Brnem.V roce 2006 Nedělní lidé vystupují s novým baskytaristou, posíleni o trombon, opět však s autorskou tvorbou - snad rockově alternativní, funk-jazzrockovou, experimentální, místy industriální, trochu šílenou či absurdní. Ve své tvorbě nezapřou fascinaci českým undergroundem 70. let.

http://www.nedelnilide.cz

VIDEOKLIP


2:30 HOLOMRAZ
(Alternative / Poberouní)

Poberounský androš ve složení basa, kytára, bicí, housle, saxofon a didgeridoo. Na koncertech vídána v roztodivných oblecích, které povětšinou patří osobám opačného pohlaví. Dali se dohromady někdy v roce 2006. Většina kapel začínala v garáži, ta jejich začala na půdě. Původně chtěli hrát punk, ale to je časem přešlo. Do jejich výsledného zvuku se promítá několik výraznějších vlivů. Určitě je to uderground, ale na druhé straně stojí jungle a drum ´n´ bass. Neříkám, že jsou tyto aspekty plně obsaženy ve všech písních, ale kdo hledá, najde.

http://bandzone.cz/holomraz

VIDEOKLIP






Mimo těchto veselých souborů alternativní a nezávislé scény budou na místě už tradičně i pojízdné stánky prodejny POLÍ PĚT a GUERILLA RECORDS se svým věru zajímavým a netradičním sortimentem.

POLÍ PĚT - KNIHKUPECTVÍ PRO SUBKULTURU
http://www.polipet.cz/


GUERILLA RECORDS
http://www.guerilla.cz/index.php?s=guerilla



Večerem provázel: Radomil Uhlíř a
František Čuňas Stárek

Radomil Uhlíř, tento jen obtížně zařaditelný zjev českých podií, je herec - samorost vybavený přirozeným airbagem, scénárista, svérázný perfomer, pěvec, básník, surrealistických - dadaistických vizí, moderátor a buldozerní tanečník s citlivou duší. Radomil Uhlíř byl zpěvákem skupiny Dvouletá fáma a je kapelníkem Kvartetu Dr. Konopného.

http://www.sms.cz/osoba/radomil_uhlir_1


František Čuňas Stárek byl signatář Charty 77 a jedním z nejaktivnějších stoupenců nekonformní kultury. Byl spoluvydavatelem časopisu Vokno a Voknoviny. V minulosti byl dvakrát vězněn, poprvé v souvislosti s postihem Plastic People of Universe a podruhé za vydávání Vokna.

http://www.pametnaroda.cz/witness/index/id/1282



Dále byly vystaveny obrazy od Babeth
Babeth, Švýcarka a Francouzka, samouk, skutečná všetečka v uměleckém jazyce, průzkumnice skoro ve všech technikách, oscilující mezi olejem a pastelem (které obzvláště dlouze prozkoumávala), držitelka bronzové medaile v oblasti krásného umění na mezinárodním konkurzu Lutécie v Paříži.

http://www.artbabeth.net/