Kapela vznikla v létě roku 1977 v Plzni pod původním názvem THE ÚŽAS. První sestava: Kluzák - bicí, Větrák - basa a Hamr - kytara, zpěv. V roce 1979 nahrazuje Kluzáka za bicími Standa Pavel a dochází ke změně názvu na současný - THE SUŘÍK. Repertoár tvoří texty těchto autorů: Gruša, Wernisch, Formánek, Knížák, Větrák, Hamr, Judl, Topinka a Šeřík. Asi nejslavnější koncerty /hlavně z pohledu StB/ byly v roce 1981 v Chudeníně u Nýrska, 1986 ve Služetíně, 1987 v Plzni na Roudné a v porevoluční éře v roce 1992 v Plzni společně s Půlnocí. V současné době tvoří soubor: Hamr - kytara, Posolda - sax, zpěv, Školník - basa, Hany - bicí, Bavr - kytara, bicí.
Pražská undergroundová poněkud nedoceněná kapela působící v letech 1979 - 1999.
Gró kapely tvořili Pavel Čermák, Petr Čermák, Petr Hrkal, Vítek Novák/ Rosnecký, Vladimír Liška. Všichni jsou zarytí a dobří muzikanti, samozřejmě s
hraním nepřestali a rozprchli se po různých hudebních formacích (This is this, Alarm, Abigail, Poco Loco, Folimanka Blues, Letouni soumraku,
Tichá Šárka ...aj.) Někteří z nich se dali na dráhu muzikálů a klasické hudby. Hudebně se Hokr plaví v poněkud temných vodách. Přesněji řečeno v
syrových peřejích vedoucích od pramenů starého českého (nikoliv však přímo plastikovského) undergroundu a ovlivněných částečně třeba i prog a art
rockem 70. a 80. let. Instrumentálně výtečně vybavení v důsledku toho znějí hodně svébytně, což jen stvrzují podivuhodné texty Vladimíra Lišky plné
neuchopitelných, mnohdy až bizarních metafor a asociací.
Jedenácti až čtrnáctičlenný orchestr plastického soundu.
Podzemní orchestr, jehož nejstarší kořeny sahají až do roku 1982. Podivná kapela, kolem níž vzniklo celé společenství RAT a kterou za téměř 25 let její
existence prošlo už kolem čtyřiceti členů. Srovnatelný počet známých i neznámých a hudebníků s ní spolupracoval na různých projektech. Původně tří
až pětičlenný undergroundo - punkový soubor se během let rozrostl na dnes až čtrnáctičlenný podzemní orchestr. V osmdesátých letech pouze bytové koncerty
pro úzký okruh přátel. Začátkem devadesátých let začíná kapela vystupovat i veřejně.
Hudebně BBP navazují na 70. léta čs. undergroundu jako jsou PPU, DG 307, U.H., či EXTEMPORE a MCH BAND, ale v tvorbě souboru je stále patrný i původní vliv punku.
V uších a srdcích BBP zní The RESIDENTS, Tom WAITS, Frank ZAPPA, Nick CAVE, PRIMUS či DEAD KENNEDYS.
Bohaté nástrojové obsazení vytváří, i v dnešní době, pro vskutku temnou rockovou kapelu dost atypický zvuk. Podivný podzemní orchestr využívá ve skladbách
takových nástrojů jako jsou: xylofon, gong, kaprová pila, hřeby, dřeva, kovové trubky, a vedle toho zvuku příčné flétny, violy, kláves, klarinetu,
saxofonu, tuby, kytar, djembe, basy, bicích...Označení "podzemní orchestr" je snad vskutku dostatečně výstižné.
Kapela vznikla v Žatci l.p. 1999. Počáteční a hnací myšlenkou bylo vystoupení na pohřbu místního rockového klubu Banán.Po počátečním hledání se zastavila u stylu, který byl v jedné z recenzí na freemusic.cz popsán jako "mix šansonu, trochy jazzu, undergroundové etiky s lehkým vlivem Psích vojáků. ".
http://bandzone.cz/stolnispolecnost
Slum působí od roku 2001 a spojila se v něm hudební invaze Zelího a ostatních s básněmi převážně Milana Erbena. Kořeny tohoto hudebně poetického sdružení lze hledat v lidech okolo bývalých Zpěváčků a v inspiraci českými a moravskými básníky jako je například Bohuslav Reynek, Ivan Diviš, Ivan Martin Jirous .... Písně, které hrají na nejrůznějších - možných i nemožných - místech doslova zlidověly a můžeme o nich mluvit dnes doslova jako o hitech českého podzemí.
Tato undergroudová kapela vznikla 6.ledna 2001 den po smrti Mejly Hlavsy, z členů kapel Darell Standing a The Suřík, kteří z obyčejnáho lidského přátelství a lásky k alkoholickým destilátům scházejí se ve zkušebně a kromě konzumace začínejí tvořit svoji muziku... občasně vystupují po Plzni, hlavně v klubu Kapsa.hraje v obsazení Járečák - bicí, Sňéťa - 1. bassa, Berlín - 2. bassa, Sekyt - kytara, Helča - housle, Pilič, později Vlastík-zpěv, foukačka. Jako host občas vystupuje i plzeňská "local star" Milda Brunclík, známý jako K.H.Roudenský, zpívající svá hysterická blues. Ke skupině svým způsobem patří i Dušana Karezová, ač malířka, zde odvážná bubenice a nesmělá zpěvačka. Odchází Sekyt, přichází Čáp. Pan Cicvárek, ovčí člověk začíná více koncertovat, a díky tomu si občas zahraje i za hranicemi Plzně... Potom přestává chodit na zkoušky Sňéťa hlavně ze zdravotních důvodů. Sestava se stabilizuje, Járečák - bicí, Berlín - bassa, Helča - housle, Čáp - kytara, Vlastík - zpěv, foukačka. Roudenský občasný host. V té době vzstupuje hlavně s The Suřík,kteří tehdy byli jen Hamr - kytara, Filip - zpěv, saxofon. Takže je doprovázela rytmická sekce Pana Cicvárka, Járečák - bicí, Berlín - bassa. Odchází Čáp, přichází Koudaak. Helča odjíždí pracovat do ciziny. Cicvárci hráli rok bez houslí. Ale čekání se vyplatilo a do ovčího stáda přichází Jára Brož, studovaný konzervatorista, první housle v plzeňském divadle, Filharmonie, ale třeba i Interitus, Zajic company, BT'n'J a další. Vznikají nové songy, více se koncertuje, často i za hranicemi okresu i kraje, jako host na konec exceluje zpěvem Mařenka Čejková z Drtimosazi. Přichází den, kdy Pan Cicvárek, ovčí člověk hraje s The Plastic People of Universe, DG 307, MCH Band a další.
http://bandzone.cz/pancicvarekovciclovek#!/pancicvarekovciclovek
Jedna z mnoha skupin,která nestojí o popularitu za cenu ústupků. Skupina,která nikdy nebude hýbat oblastí pop-music.Hraje hudbu (dost temnou ....ale i proměnlivou,zahrnující různá stylová zákoutí), za kterou si její muzikanti stojí..
Skupina odehrála svůj první koncert v červenci 1993. Impulsem bylo setkání Jindry Tolara a Michaela Hackera z Bayreuthu. Jindra Tolar měl za sebou tříletou existenci v bizarním sdružení Žába s peněženkou na zádech a právě působil v plzeňském Ložisku, které se blížilo ke svému konci. Vzájemná souhra v kytarové hře měla za následek vznik kapely. Přidali se osvědčení spoluhráči ze Žáby Stanislav Rybář a Karel Maso Koštejn. Odkazům do oblastí jazzu, psychedelie nebo hutného bigbítu dodával konečnou podobu zpěvák Michael, obohacující skladby myšlenkovými poselstvími a sociálně-psychologickými komentáři i pódiovou prezentací ve formě hraných mikropříběhů. V sestavě se zanedlouho objevil také saxofonista Ruda Rigo. Dalším prvkem zamýšleného konceptu vyjádřeného podtitulem ´spontanno performing art´ bylo v začátcích používání diapozitivů, od počátku je jedním ze znaků vystoupení prostor pro improvizaci. Improvizace a jamování zůstává důležitou součástí dodnes. FFF odehráli na české i německé straně řadu koncertů, v roce 1998 se tato sestava rozpadla (odchod saxofonisty a zpěváka). Zbylá čtveřice se po čase spojila s Jimem Solanem, Američanem žijícím tehdy v Karlových Varech; výrazově naprosto odlišný typ zpěváka s jiným přístupem i hudebním směřováním, zhutnění zvuku. V současné době FFF & Henry Dollar vystupuje s Michelem Hackerem i bez něj.
Václav "Bahňous" Blábolil hraje nohama bicí, rukama resophonickou kytaru a místy na foukací harmoniku. Není to žádný akustický projekt, jedná se o docela velký mázec
http://www.muzikus.cz/fittings-steel-stoker-one-man-band/
Geneze skupiny Jinovatka je datována rokem 1993. Jejími zakladateli a centrálními personami jsou Blackhed (bassg.) a Torst (git.). Ti se rozhodli realizovat
experiment s preferencí alternativní hudební produkce. Repasovali zkušebnu v Kosově Hoře a importovali Worma (drums) a Swampa (vocal). Akceleruje hektická
koncertní praxe. Projekt www.jinovatka.cz elektrizuje region voticka, sedlčanska, benešovska. Reakce hudebních publicistů hovoří o zrodu nového žánru pro
novou epochu o zjevení z brdských hor (Ondřej Konrád).
Aktivity členů Jinovatky organicky interferují do dalších sektorů. Kooperace na studiovém projektu tria Brabenec - Shöenfelt - Karafiát (Blackhed), Participace
na turné skupiny MCH Band (Torst). Hostování v televizním talk show Ivy Bittové (Swamp).
Takto popisuje kapela svůj vznik a sebe: ...Jedné noci vaří Ing. omáčku z pytlíku a opodál na zemi ve spacáku usíná Dr. Oba jsou notně pod parou a Dr., krátce před tím než vytuhne, pronese: "Založíme kapelu, která se bude jmenovat JUMO." Ale ve skutečnosti podstata toho, že JUMO není označováno projektem, ale antiprojektem, tkví v tom, že prvoplánovitě nejde o muziku, texty, o pocity ani dojmy z tvorby. JUMO je postaveno na tom, že v něm nejde o nic. Proto si mohlo dovolit cokoliv... Na druhou stranu se snaží obsáhnout myšlenky, které není možné vyslovit, protože vznikají slovy, která neexistují v žádném slovníku. A to, co probíhá mezi těmito stanovisky je JUMO. Naprosto primitivní formace hmoty.
http://www.stromstinu.cz/archiv/Site_3/JUMO.html
Tato skupina existuje od roku 2006, nicméně jejich historie začíná koncem 80. let ve složení Martin Roh (zpěv), Miroslav Balatka (basová kytara),
Oldřich Podroužek (sax), Zdeněk Povolný (bicí) a Petr Tomášek (kytara) pod názvem BEATOVÉ DRUŽSTVO SOKOLOV.
Začátkem 90. let vydává skupina dvě kazetová alba a SP. Hudbu BEATOVÉHO DRUŽSTAVA SOLKOLOV lze charakterizovat jako klasický český underground, slušně
zahraný a (obzvláště co se atmosféry textů týče), velmi vydařený. Koncem 90. let následoval rozpad skupiny.
V pozměněné sestavě skupina pokračuje do roku 2001 bez saxofonu pod názvem TATAR & BULHAR, kde nahrazuje zpěváka Martina Roha zpěvačka Marina Černá.
V roce 2005 se dává dohromady původní zpěvák Martin Roh s některými bývalými členy skupin BDS a Blahostroj a zakládají skupinu BLAHOBEAT.
Současná sestava je Martin Roh (zpěv), František Kreysa (sax), Irena Reichlová (bicí), Jirka Konečný (kytara) a Míra Balatka (bas. kytara)
V roce 2007 kapela Ausgerechnet přerušila veškeré aktivity. Jádro kapely M. Šimáček - tenorsaxofon, zpěv + O.Šimáček - basa, zpěv + K. Frydrýšek - viola, kytara zakládají Sartaktarak, který začíná koncertovat od roku 2008. Energie kapely se víc soustředila pod povrch, z dechový sekce zbylo jen ságo občas střídaný klarinetem, navíc používaný spíš jako koření. Sartaktarak jsou totiž hlavně o kytarách, hledání a odkrejvání vrstev. Najednou vylejzaj do popředí věci, který u Ausgerechnet zůstávaly schovaný v rachotu. Fascinase zvukem, introvertní nářez. Trochu jak Dunaj nebo Sonic Youth.
http://bandzone.cz/sartaktarak/b>
Projekt Koonda Holaa je jednočlenná americká kapela Kamila Krůty, hudebníka známého z působení v kapelách Už jsme doma, F.P.B 2 a Pseudo pseudo. Skupina F.P.B. 2 také vystoupila 30. května roku 1987 na druhém výtvarný a rockovým Služetínu. Když při jejich vystoupení vlezla do Služetínského statku policie pod záminkou rušení nočního klidu, tak FPB prohlašovali, že další skladbu hrají FPB pro StB. A to byl také jeden zdůvodů konce této skupiny. Od počátku devadesátých let minulého století žije Kamil Krůta v Americe, kde se svým projektem objíždí kluby a festivaly. V ČSSR, před svým odchodem do zahraničí, se proslavil především svržením sochy Klementa Gottwalda v Teplicích, za což byl po nějakou dobu vězněn.
http://bandzone.cz/zeekoondaholaa